مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: دومین جشنواره دانشجویی دختران آفتاب آبان ماه امسال با هدف هدایت نسل جوان و حفظ گوهر حجاب برگزار می‌شود.

این جشنواره قرار است ۱۰ تا ۱۵ آبان ماه ۸۷ با حضور ۲۰۰ دانشجوی دختر از دانشگاه‌های داخل و خارج در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شود.

در این جشنواره بنا بر ادعای بانیانش زمینه مناسبی برای همگرایی زنان مسلمان فعال در عرصه حجاب و عفاف فراهم خواهد شد.

محمد رمضانی، دبیر اجرایی جشنواره دختران آفتاب دیروز  دریک نشست خبری گفت: فراخوان این جشنواره را در بخش‌های پژوهشی و هنری از اول اردیبهشت اعلام شد  و علاقه‌مندان تا یکم مهر فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره هنر بفرستند.

در بر پایی این جشنواره سازمان بهزیستی، معاونت پژوهشی و آموزشی شبکه سوم سیما، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سازمان ملی جوانان، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه هنر و اداره کل فرهنگی وزارت علوم مشارکت خواهند داشت.

مهدی بیاتی، دبیر این جشنواره در نشست خبری گفت: جشنواره دختران آفتاب در 2 بخش پژوهشی و هنری برگزار خواهد شد. موضوعات پژوهشی این جشنواره حجاب و رسانه، حجاب و خانواده، حجاب و عرصه‌های بین‌المللی، حجاب و هویت فردی، حجاب و فیزیولوژی زن و مرد و حجاب در نهادهای اجتماعی است.

به گفته دبیر جشنواره، موضوعات بخش هنری نیز شامل تصویر‌سازی‌، عکس، حجم، نقاشی و خوشنویسی، طراحی پارچه و لباس، شعر، داستان کوتاه، قطعه ادبی و نمایشنامه، انیمیشن، نماهنگ و وبلاگ است.

بازنگری مبانی عفاف و حجاب واستفاده از زبان هنر برای ترویج آن از اهداف این جشنواره عنوان شده است.

شکوفه گلخو، دبیر کمیته علمی جشنواره و رئیس پژوهشگاه زنان دانشگاه الزهراس نیز که در این نشست خبری شرکت داشت، گفت: کمیته‌های علمی با ۷ عضو تشکیل شده و برای هر روز جشنواره محورهایی با عناوینی چون روز جوان، خانواده، ازدواج، اجتماع و رسانه، بین‌الملل در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: در این جشنواره همچنین با حضور کارشناسان، آسیب شناسی مسائل جوانان در راستای تقویت روحیه مذهبی آنان صورت خواهد گرفت.

کد خبر 53207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز